SuperPolska.pl - Gazeta internetowa,











Dwa ostatnie fragmenty trasy S61 skierowane do przetargu
Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit podpisał w Ostrowi Mazowieckiej dokumenty dotyczące odcinków od Ostrowi Mazowieckiej (węzeł Podborze) do Śniadowa i od Śniadowa do węzła Łomża Południe. W konferencji udział wziął także Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz.

Inwestycja ma być realizowana w systemie Projektuj i Buduj. Zgoda na przetarg obejmuje dwa odcinki o łącznej długości prawie 36,5 km. Zaprojektowano je w nowym przebiegu, w pobliżu istniejącej drogi wojewódzkiej nr 677 Ostrów Mazowiecka – Łomża.

Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne i pas rozdziału. Na odcinku Ostrów Mazowiecka – Śniadowo przewidziane są dwa węzły (Podborze i Komorowo), a na odcinku Śniadowo – Łomża Południe jeden węzeł (Śniadowo).

Via Baltica, to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi, a Europą Zachodnią.

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8, na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61, na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku. Dotychczas w ramach polskiej części trasy powstały odcinki S8: Radzymin – Wyszków i obwodnica Ostrowi Mazowieckiej.

Obecnie w budowie są odcinki: S8 Marki – Radzymin o długości 15,4 km, którego ukończenie jest planowane w listopadzie 2017 r. oraz Wyszków – początek obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej o długości 29,1 km. Oddanie do ruchu tego odcinka planowane w lipcu 2018 r.

Data dodania artykułu: 2017-04-30
Autor artykułu: Mazowiecki UW
























stat4u