SuperPolska.pl - Gazeta internetowa,











Już niebawem ruszy budowa ostatniego w województwie odcinka A1
W Częstochowie podpisano dzisiaj umowę na zaprojektowanie i wybudowanie ostatniego brakującego odcinka autostrady A1 w województwie śląskim. Dzięki tej inwestycji w miejscu obecnej DK1 do 2022 r. ma powstać autostrada, która wpłynie na zmniejszenie czasu podróży i podniesienie jej komfortu, przyczyni się do spadku ryzyka wypadków oraz poprawy warunków ruchu pieszych, jak również ułatwi dostęp do polskich portów zagranicznym przedsiębiorcom z Czech, Słowacji czy Węgier.

Dzisiaj autostrada A1 nie spełnia swojej roli. Będzie ją spełniała wówczas, kiedy będzie zrealizowana. Na to czekają Polacy, czekają wszyscy ci, którzy tranzytem przez nasz kraj przemierzają odcinek między Bałtykiem a południem Europy – mówił obecny podczas uroczystości podpisania umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Autostrada A1 to bowiem jeden z najbardziej kluczowych szlaków komunikacyjnych w kraju, a zarazem jedyna droga, która biegnąc z Gdańska przez Łódź i Górny Śląsk aż do granicy z Czechami, przecina całe terytorium Polski. – To jedna z najważniejszych inwestycji wpisana w Program dla Śląska. W tym miejscu należy się zwrócić do mieszkańców o wyrozumiałość i cierpliwość. Mamy nadzieję, że w 2022 przejedziemy tym korytarzem drogowym z południa na północ – podkreślił wojewoda śląski Jarosław Wieczorek. W dzisiejszej uroczystości uczestniczyli również Witold Słowik, Wiceminister Inwestycji i Rozwoju, parlamentarzyści oraz przedstawiciele wykonawcy, czyli firmy POLAQUA, która odpowiedzialna będzie za budowę brakującego odcinka autostrady w województwie śląskim.

Teraz wyłoniony w ramach przetargu wykonawca ma zająć się przygotowaniem dokumentacji projektowej, a po uzyskaniu zgody na realizację inwestycji, budową drogi. Autostrada, która powstanie w ramach podpisanej dzisiaj umowy to prawie 17-kilometrowy odcinek drogi pomiędzy granicą województwa łódzkiego i śląskiego a węzłem Częstochowa Północ (Rząsawa). Na północy połączy się ona ze znajdującą się w fazie przetargu trasą w kierunku Radomska, natomiast na południu – z budowanym już fragmentem autostrady do węzła Częstochowa Blachownia. Utworzenie brakującego odcinka A1 zakłada przede wszystkim budowę dwujezdniowej autostrady z trzema pasami ruchu i pasami awaryjnymi, a także budowę lub przebudowę m.in. sąsiadujących dróg, infrastruktury pieszo-rowerowej, oświetlenia czy urządzeń ochrony środowiska. Całość inwestycji opiewa na kwotę 596,5 mln zł, a planowana data zakończenia robót to połowa 2022 r.

Data dodania artykułu: 2018-07-24
Autor artykułu: Śląski UW
























stat4u