SuperPolska.pl - Gazeta internetowa,











Budowa dworca Łódź Fabryczna zakończona w 80 proc.
Do zakończenia inwestycji potrzebna była działka należąca do firmy Enkev, stanowiąca 25 proc. całego placu budowy, przez którą przebiegać ma ul. Nowotargowa. Prace na tym terenie powinny zakończyć się latem przyszłego roku.

W sierpniu ma zostać podpisany aneks do umowy z wykonawcą, gdzie zawarty będzie ostateczny termin zakończenia inwestycji. Inwestor zapewnia, że unijne dofinansowanie nie jest zagrożone.

Jeszcze w tym roku na dworzec wjadą pierwsze pociągi techniczne. Odbiory i procedury uzyskania pozwoleń na użytkowanie powinny zakończyć się do lata 2016 roku. Węzeł nazywany multimodalnym jest miejscem, gdzie będą się łączyć komunikacja samochodowa, tramwaje, autobusy i pociągi. To kluczowa część dworca, dzięki której pasażerowie zyskają czas przy przesiadaniu się między różnymi środkami transportu.

O skali tej gigantycznej inwestycji wartej 1,75 mld zł mówią liczby. W budowę dworca oraz węzła przesiadkowego zaangażowanych jest teraz 1300 ludzi. Wcześniej przy budowie dworca zatrudnionych było niemal 2 tys. pracowników. Szklany dach jest już gotowy, został pokryty 10 tys. szyb o wymiarach 1,0 m x 1,0 m, a całą dworcową halę podtrzymuje 250 pali fundamentowych, sięgających 30 m w głąb ziemi.

Węzeł multimodalny przy dworcu Łódź Fabryczna stanie się najnowocześniejszym centrum przesiadkowym w Europie Środkowej i Wschodniej, a cały dworzec stanie się sercem Nowego Centrum Łodzi.

Obecnie16 metrów pod ziemią trwają prace wykończeniowe przy montowaniu 8 torów i układaniu płyt granitowych na 4 peronach. Są instalowane schody ruchome i 20 wind.

Wszystkie prace przebiegają planowo zarówno na najwyższych punktach dworca, jak i 16 metrów pod ziemią - podsumował kierownik kontraktu Stefan Sekutowski.

Data dodania artykułu: 2015-07-24
Autor artykułu: www.uml.lodz.pl
























stat4u